marți, 16 ianuarie 2018

Daca Ungaria nu ne vrea, noi secuii ce vrem de fapt?

Stau si ma intreb, eu maghiar din Romania de ce oare as vrea sa ii ascult pe politicienii de la Budapesta cand 70% din populatia majoritara din Ungaria nu  vor  ca noi sa participam la alegeri, desi culmea avem cetatenie maghiara? de ce ne place sa ne umilim in fata Budapestei doar de dragul liderilor politici, care nu fac la randul lor nimic pentru noi? Va intrebati oare de ce Harghita si Covasna au ajuns pe ultimul loc la dezvoltare in Ardeal? Nu putem da vina pe Bucuresti, pentru ca am fost mai tot timpul la guvernare, dar in loc de cerinte economice si bunastare ce am cerut ? Autonomie? Steagul secuiesc? Am primit exact ce am cerut, adica mai nimic!

Ne trebuie autonomie sau ne trebuie o tara in care sa traim mai bine? In acest moment judetele harghita si covasna nu se pot sustine financiar, cu toti banii sositi din Ungaria - si tineti cont ca nu sunt purtini, dar oare de ce noi nu simtim nimic? Ne certam cu romanii, cei cu care ar trebui sa traim si dupa ce primim autonomia. dar ce te faci daca dupa ce devenim "independenti" se trezesc si cei 400 de romani ca vor drepturi? Daca vor dori sa le facem scoli in limba romana, facultati, etc.? Daca ne vor obliga sa le invatam limba ca sa ne intelegm cu ei, daca vor cere 40% din locuri in administratie, ca de, acum sunt minoritate etnica si au dreptul si ei! 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu